Till John Anderssons minne - Minnesruna av ordförande Ragnar Hällstorp

Till minne.

Glommens Båtklubbs initiativtagare och hedersmedlem John Andersson har lämnat oss i stor sorg och saknad. John var den drivande kraften i bildandet av Glommens Båtklubb 1976. Fram till 1986 då John drabbades av en trafikolycka var han med sina kunskaper och sitt nätverk av personer ovärderlig för att Glommen skulle få en fungerande småbåtshamn.

John har trots sitt handikapp sedan olyckan varit deltagande och intresserad av händelser och göranden i båtklubben genom sitt engagemang och styrelsesuppleant . Flera gånger har senare års styrelser rådfrågat John i olika ärenden. Många minns vi John på årsmöten som han deltagit på sedan 1976 .

Särskilt minns vi senaste årsmötet i mars 2008 då han trots talsvårigheter på ett känslomässigt sätt beskrev hur glad han var att hamnen blivit så fin och att han tyckte det var en fröjd att vistas i småbåtshamnen. Vi som var där kan knappast fatta att han nu så kort efter är borta för alltid.

John har varit en inspirationskälla och vi kommer att minnas honom med glädje. Hans namn kommer alltid att finnas med i Båtklubbens historia.

Saknaden är stor och vi ska försöka göra allt vi kan för att förvalta det Du gemensamt med andra en gång skapade.

Glommens Båtklubb
genom ordf. R.Hällstorp