En blöt historia

Arbetsdag i hamnen den 27 mars 2010

Det blev en blöt historia som blev bara ännu blötare medan timmarna gick.

Det är alldeles förunderligt vilka fysiska övningar som måste utföras för att allt ska bli rätt. Än var det den gamle ordföranden och än var det den nya och än var det någon annan som låg på magen på en blöt och kall brygga och skruvade.

Bommarna skulle sättas på plats och det är ju viktigt för annars finns det inget för klubbmedlemmarna att binda sina båtar i och då blir det ju ingen sommar!

Det var naturligtvis en behaglig lättnad för blöta jobbare när bommarna hämtades per traktor och det var väl snudd på att Christer hade kört ända ut på bryggorna och satt bommarna på plats.
Titta bara! På väg ut på bryggan....öva lite bara, Christer, så går det nog!!

Det är med stort beklagande vi medger att nästan inga ansikten syns på dessa bilder men det beror på att de tappra jobbarna gjorde som hästarna i regnet - det vill säga de vände ryggen mot!

Tack alla ni som ställde upp trots blötan!

När webbredaktörens lilla kamera började simma i jackfickan då gav han upp och for hem.

Ja, se det var en blöt historia!